Pod inkluzijom se obično podrazumeva potpuno učešće u društvenom životu svih osoba, bez obzira na pol, nacionalno, versko i socio-ekonomsko poreklo, sposobnosti i zdravstveno stanje.

Inkluzija se oslanja na princip poštovanja različitosti i na verovanje da različitost obogaćuje svet u kojem živimo. Inkluzivno obrazovanje je pokušaj da se svoj deci obezbedi kvalitetno obrazovanje. Dete plus podržava ovu ideju i otvara svoje stranice za temu inkluzije.

Pridružite nam se pokretanjem novih pitanja, tema i primera dobre prakse.

inkluzijaDejan Kreculj je profesor fizike i osnova tehnike i zaposlen je kao nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja i osnova informatike i računarstva u osnovnoj školi. U tekstu koji sledi, govori o tome kako je inkluzija ušla u njegovu učionicu.

Bogdan_Jovanovic_sa_mamomSvaka majka još u doba bremenitosti kaže sebi „Da je samo živo i zdravo!“. Željna rečenica, a usadile su nam je naše bake, strine, tetke, majke i to se dugo već prenosi u Srbiji, te majka koja rodi dete malo drugačije ili dete koje možda malo drugačije napreduje, razvija se, funkcioniše, postaje i sama objekat raznih priča, iščuđavanja, nerazumevanja, te se bol i patnja dugo potiskuju, ne zato što ne volite svoje dete, ne zato što ga se stidite, već zato što retko ko u okolini otvori vrata svog srca i razume  i prihvati  vas kao porodicu sa identitetom, a ne invaliditetom. Porodice koje imaju decu sa bilo kakvim poteškoćama u razvoju ili učenju, nisu disfunkcionalne, već snažne, vrlo korisne društvu, a da samo društo  toga nije ni svesno.

Danijela Jovanović je mama dva dečaka. Jedan od njih ima autizam.  Zamolili smo je da za naš sajt napiše nešto o svom iskustvu inkluzije.

Kako ublažiti strah od novog i nedovoljno poznatog?

U našu omiljenu zabavu deljenja na „protivne“ i „antiprotivne“ uključila se i inkluzija. Naučna, manje naučna, stručna, polustručna, nestručna i „samo onako“ javnost iznosila je svoje argumente i „argumente“,i za,i protiv,sve dok inkluzija nije svečano umarširala u naše škole u vidu zakonske regulative, što će reći: obaveze.Ostaje još mnogo toga da se uradi, od donošenja nedostajućih podzakonskih akata, stručnih i metodičkih uputstava, standarda i merila, do prevladavanja barijera predrasuda u životnim i školskim sredinama, da bi moglo da se kaže da imamo inkluzivno obrazovanje. Neizvesnost, čak i strah od novine i nedovoljno poznatog je prirodna reakcija svakoga, pa i nastavnika koji će morati da sažvaću ovaj zalogaj,i bez većeg prethodnog iskustva.Ipak, nema razloga za strah. Babaroge ne postoje.

 

inkluz_prirucnik_NSHCPredstavljanje sadržaja

 

 

• Predstavi sadržaje što očiglednije: pokaži, napiši, demonstriraj, koristi fotografije, slike, dijagrame, objekte iz okruženja, kalendare, mape, karte, audio i video materijale...

• Raščlani instrukciju na male korake.

• Obezbedi mogućnost ponavljanja i vežbanja.

• Koristi mogućnosti vršnjačkog poučavanja.

• Primeni učenje u realnim situacijama.

 

inkl

 

Svi smo mi različiti

U poslednje vreme se dosta govori o inkluziji. Kad kažemo inkluzija, najveći broj ljudi pomisli na decu sa posebnim potrebama u redovnim školama. Ako se priča raširi, inkluzija se odnosi na socijalni model u kojem jedno društvo živi, na stepen prihvatanja različitosti u tom društvu. I to se ne odnosi samo na decu i odrasle sa posebnim potrebama. Inkluzija je suštinski priča o prihvatanju svega što nije prosečno, uobičajeno, standardizovano.

Da li znate da postoji bonton koji nam olakšava komunikaciju ?

Bonton koji sledi je svojina Udruženja studenata sa hendikepom

udruzenje_studenata_sa_hedikepom

bonton

Preuzmite bonton.